Lexi Toxon

When Words Collide

משחק המספרים

Posted by kenny 66 ב- אוגוסט 22, 2012

או – עצלות הכתבים

הערב התפרסמו נתוני הזכאות לבגרות. רק להבהיר, אלה הנתונים של השנה שעברה.*  כמדי שנה אנחנו מוזמנים לטקס ספיקת הכפיים הקבוע למראה הפערים בין המרכז והפריפריה, העניים והעשירים. יש נתון אחד שאיש אינו מתייחס אליו בהקשר זה – מתן הקלות. הקלות בבחינות בגרות הפכו למכה בשנים האחרונות. השגת אבחון שיאפשר לך הקלות בבחינה (שאלון מותאם הכולל פחות שאלות, בחינה בעל פה וכו') הפכה לפונקציה של מחיר. מצא את המאבחן הנכון, שלם לו מה שהוא מבקש, ותקבל את האבחון שבו חפצה נפשך. מטבע הדברים, מי שיכולים להרשות לעצמם לשלם עבור אבחון הם אנשים עם, נו, כסף. ועדיין לא קם עיתונאי החינוך שיבדוק את המתאם הפשוט של הכנסה, שיעור הקלות ושיעור זכאים לבגרות באזורים השונים.

הצד השני של המשוואה הוא זה: באזורים עניים ההורים אינם יכולים לשלם למאבחנים, באזורים אלה יש פחות מאבחנים, באזורים אלה הרבה פעמים המודעות לבעיה קטנה הרבה יותר.

הסחר-מכר הזה בהקלות גם מטיל צל של חשד וסיאוב על ילדים שבאמת מתקשים ובאמת זקוקים להקלות אלה.

* בזמנו הנתונים האלה היו מתפרסמים במרץ. למה הם מתפרסמים היום בספטמבר, למשרד החינוך פתרונים.

מודעות פרסומת

3 תגובות to “משחק המספרים”

  1. Morin said

    בעיה קשה הרבה יותר לטעמי היא המחסור בשיעורי עזר או כיתות בגודל סביר בפריפריה. אני מלמדת בפנימיה שרוב חניכיה מגיעים מהפריפריה. חלקם הקטן מקבל הקלות כמו שאלון מותאם (הפנימיה מקבלת גם חניכים עם בעיות קשב וריכוז, עולים או ליקויי למידה, ודואגת לאבחונים כשצריך) וחלקם הגדול מקבל שיעורי עזר שלפעמים עוזרים להשלים את הבסיס שהיה אמור להלמד ב-7 או 9 השנים לפני שהגיעו לפנימיה. חלקם היה יכול להיות זכאי להקלות על סמך מצבם אבל בעזרת שיעורי עזר ושיעורי הוראה מתקנת ("איך ללמוד") לא זקוקים להקלות האלו.

    • kenny 66 said

      אמן ואמן. את חושבת בענק, בקני המידה שלי. מה שמציק לי כל פעם מחדש בדיווחים האלה הוא שכתבים בנושא כל כך קריטי כמו חינוך כותבים שוב ושוב אותן כתבות בלי לטרוח להעמיק.

      מניסיון אני יודע שמה שאת אומרת הוא נכון. בן הדודה שלי סובל מדיסלקסיה, ואמא שלו עבדה אתו במשך כל השנים והוא עשה בגרות מלאה. לו היה מזל, לאחרים אין לצערי.

      • Morin said

        העניין הוא שמי שיש לו כסף לאבחון – יש לו גם כסף למורים פרטיים. ומי שאין לו כסף לאבחון – לא רק שאין לו כסף לשיעורים פרטיים, לעתים קרובות, גם בחינוך הציבורי הוא מקבל הוראה ברמה נמוכה יותר (כאמור – גודל הכיתות הוא פקטור מכריע, המורים יכולים להיות מצויינים וזה לא ישנה כלום).
        זו השפעה מצטברת שגורמת להבדלים בזכאות לבגרות.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s