Lexi Toxon

When Words Collide

אייקון – לקט, שכחה ופאה

Posted by kenny 66 ב- אוקטובר 19, 2011

נתחיל דווקא מהשכחה. אחד ממוצרי הלוואי של הכנת ההרצאה שלי לאייקון היה הפוסט הזה בבלוג ההוא. בדרך כלל אני מפרסם את הפוסטים במקביל, אבל שכחתי. אם לא קראתם אותו ואין בכם רוח הרפתקנות שתשלח אתכם ללחוץ על הלינק ולגלות מהו, זהו פוסט שעוסק בדמותה של ניאלה ב"בז וניאלה" של מרגרט אטווד.

לקט
ההרצאה של ד"ר גיא בקר הייתה נהדרת כהרגלו בקודש. הוא מצוין בבניית הרצאות מאלפות שמשאירות מקום לקהל לתרום משלו. חוץ מזה – שילוב של היסטוריה ומדע בדיוני. באמת חשבתם שאני לא אהיה שם? באמת חשבתם שאני אסתום את הפה?

כמות המחופשים, ובעיקר הסטימפאנקיסטים, הייתה גדולה משמעותית מבשנים האחרונות. החדירה של הסטימפאנק למיינסטרים (בשנתיים האחרונות היו פרקי סטימפאנק לא רק בקאסל, אלא אפילו בסדרה NCIS Los Angeles) ניכרת גם בארץ.

ג"ט המדהימה התחפשה ל"מלאך בוכה" מתוך הפרק Blink של "דוקטור הו" ועשתה עבודה מדהימה. מדהימה. ראיתי אותה מחופשת  והבעתי את התפעלותי בלי לדעת מי היא (היי! הייתה לה מסכה! אחרת הייתי מזהה אותה) וכשהבנתי מאמא שלה מי מאחורי המסכה פשוט הייתי בשוק. ככשמעתי איזו השקעה הייתה כרוכה בהכנת התחפושת, הערצתי גברה כפליים. ג' – את מדהימה. הערת שוליים גיקית להפליא, כל פעם שראיתי מישהו ממאות האנשים שצילמו אותה חשבתי: The image of an Angel is an Angel. מזל שבאייקון אני מוקף באנשים שמבינים את זה.

פאה
משהו טכני לגבי השנתון של השנה. הוא היה חשוב לביטחון האישי שלי מבחינה שונה לגמרי. העימוד והעיצוב שלו גורמים לו להיראות כמו ספר אמתי ורציני. זאת הייתה מבחינתי הוכחה שהחושים שלי נכונים בכל מה שקשור לתחום הזה ושאם עובדים עם בית דפוס רציני ולא מעמיסים לי על הגב את אנשי אודיסיאה אני יכול להוציא מוצר טוב.

הקהל של אייקון שוב הוכיח שאפשר לסמוך עליו. את פאנל דיאנה וין ג'ונס שלי הכנתי בקווים מאוד כלליים, וסמכתי על הפאנליסטים שהם אנשים נבונים ורציניים ולכן אפשר פשוט להניח להם לדבר. זה עבד יופי, כי הם אנשים רציניים ונבונים. אבל היו אלה אנשים מהקהל שעשו בשבילי את המעבר שרציתי מהנושא הצר לנושא הרחב של ספרות ילדים. תודה.

ההרצאה שלי על גלגולי סיפור גן עדן במדע הבדיוני הייתה לחוצה בזמן ממילא, ונלחצה עוד יותר בזמן בגלל הדביל שלפני שלא היה מסוגל לעמוד בזמנים (או אולי אחד הדבילים שלפניו). לא היה זמן לשאלות מהקהל, והייתי צריך להשתיק (די בגסות) מישהו שניסה לגרור אותי לדיון לא רלוונטי. אני שונא לעשות את זה. אני שוקל לנסות להעלות את ההרצאה על הכתב ולהעלות אותה בחלקים הנה וגם לבלוג האחר, כדי שבכל זאת תהיה במה לדיונים, אבל אני חושש מכמות העבודה. אתם תהיו מעוניינים במשהו כזה?

3 תגובות to “אייקון – לקט, שכחה ופאה”

  1. גל said

    אני אמנם לא מחובבי הסטימפאנק האדוקים, אבל אפשר לפחות לקוות שטרנד הסטימפאנק יחליף כבר את טרנד הערפדים (בייחוד הערפדים הרגישים שמתאהבים בנערה יפת מראה ורפת שכל) שממלא את הספרים והטלוויזיה/קולנוע לאחרונה.
    (יוצאת הדופן לגבי הערפדים היא הסדרה "כמעט אנושיים" שלדעתי היא סדרה מצויינת ואני מחכה כבר לעונה 3).

    ולשאלתך בסוף – התשובה היא כן.

  2. גם-כן כן.

  3. אלודאה said

    כן!
    ויש לי שאלה שעוד לא ענית עליה.

להשאיר תגובה

