Lexi Toxon

When Words Collide

ליתר – דממה

Posted by kenny 66 ב- מאי 22, 2011

האצה עשתה טעות חמורה והסכימה לנהל את פורום כותבי מד"ב של תפוז. למרבה הצער, גם אני משלם על הטעות הזו כי יצר מזוכיזם שולח אותי לראות מה קורה שם מפעם לפעם. מה שקורה שם לאחרונה הוא שתרגיל שהאצה יזמה, הוליך לדיון בנושא השימוש בתארי שם ופועל. אני נדיב כשאני מכנה את זה "דיון", כי השתלטו עליו שלוש-ארבע זבלגניות-יבבניות שקוראות הבל והי בכל פעם שמישהו מעיז להציג משהו שנראה כמו כלל*. בכל פעם ששמץ כלל מתגנב להודעה כלשהי, מיד הן רצות להוכיח באותות ובמופתים שהיו מי שהפרו אותו בעבר, ואם חס וחלילה האצה מביאה סיפור של כותבת ישראלית כדוגמה הן ממהרות לגרם את בשרו מעל עצמותיו בחיפוש אחר הפרות הכללים ולהכריז "למה לה למותר?!"

הפעם יצא קצפן על נושא התארים, וככל פרד מצוי הן מתחפרות בעמדתן ובוטשות בעקביהן, זוררות ונוחרות. הן לא ינסו, חלילה, לעשות את התרגיל ולראות האם הכתיבה שלהן משתפרת (או לכל הפחות משתנה) בעקבותיו. הגדילה עשות אחת שהודיעה קבל עם ועדה שהיא תציית להוראות התרגיל, אבל מראש מודיעה שהיא לא תאמץ אותו אלא תחזור לכתוב בצורה שבה היא אוהבת.

שתיים מההודעות האחרונות בפתיל הזה הן:

אז מה נשאר?
אסור שמות לועזיים, אסור שמות שאורכם כאורך הגלות.
אסור להשתמש בתור הפועל.
אין להרבות בתואר השם.
לא להשתמש בפעלים סבילים.
לא להשתמש במילים גבוהות מידי שאתה לא מבין.
זה משאיר אותנו רק עם סלנג. (גם זה אסור כמובן)

שכחת
לא דיאלוגים ארוכים (בטח שלא על ההתחלה!);
לא תיאורי נוף ומזג האוויר;
לא להגיד שמשהו היה "מוזר" או "בלתי נתפס";
והעיקר והחשוב ביותר:
לא לספר!!!
(אההה… וגם לא נקודה-פסיק, כמובן… שלוש נקודות – הס מלהזכיר).

וכאן בא לי לצטט להן את מילותיו האחרונות של המלט שהן כותרת הפוסט הזה "ליתר – דממה". די כבר עם ההתבכיינות, אם הייתן משקיעות בכתיבה שליש מהמרץ שאתן משקיעות בבכי, אולי הייתן מפיקות משהו ששווה לקרוא אותו.

אני לא כותב את זה שם מכיוון שאני לא רוצה להיכנס לוויכוח המטופש ההוא (טוב, כתבתי שם שתי הודעות) ומכיוון שבהתייעצות עם האצה החלטתי שעדיף לא באמת להיכנס בהן, אבל אללה יוסטור ולהקתו!

העובדה שלא שמתי לינק היא מתוך רחמים כלפיכם, תאמינו לי שאתם לא רוצים לקרוא את הטישפות ההיא.

* אחת המפגרות חושבת שאנשים מצטטים לה כללים חקוקים בסלע. היא לא מבינה שהקאנוניזציה של הכללים נעשית על ידה ועל ידי האחרות, כאשר הן מתייחסות אליהן כך ומנסות לנגח אותם.

3 תגובות to “ליתר – דממה”

  1. העיקר שיצא אחלה פוסט מהדיון האווילי הזה.
    יש לציין כי בהודעה פרטית מאחת הנפשות הפועלות הואשמתי בדיקטטורה והשתקת פיות. רק כדי למלא את הפערים שאולי הקהל הרחב לא מודע להם.

  2. […] שעה של בכי על אבדן הסבתא שלי הגעתי לרשומה של קני, שגרמה לי לחייך. אכן, חיי מטופשים להפליא מאז שהפכתי […]

  3. Lili said

    למה אתה סתם אומר? זו פיסה לא רעה בכלל של שירה מודרנית. אולי מצריכה טיפה עבודה.

להשאיר תגובה

