Lexi Toxon

When Words Collide

אנחנו גוגל

Posted by kenny 66 ב- פברואר 23, 2010

יש בדיחה עתיקה על מייקרוסופט. כמה אנשי מייקרוסופט צריך בשביל להחליף נורה? אפס. הם ימצאו מישהו שיעשה את זה ויקנו אותו.
לפני שלוש שנים (טוב, חמש) גוגל נחשבו לאנטי-תזה המוחלטת של מייקרוסופט – צעירים, חצופים, חינמיים, מקוריים. היום נתקלתי בזה בגלוב של יובל דרור:
מודעות פרסומת

2 תגובות to “אנחנו גוגל”

  1. avgboojie said

    אני חושדת שעדיין יש הבדל בין מיקרוסופט לגוגל. כי התשובה הנכונה מבחינת מיקרוסופט היא: "מה פתאום להחליף את הנורה? זה לא באג, זה פיצ'ר".

    • kenny 66 said

      יש הבדל, ותמיד יהיה. אבל מה שמרשים אותי בכל פעם מחדש כשאני נתקל בכך הוא המהירות שבה גוגל הצליחה "לבזבז" את האשראי שניתן לה, או לפחות כך אני מתרשם.
      מייקרוסופט היא חברה שיכולה להיות דורסנית בנוהגים העסקיים שלה, אבל חלק מהדברים ששמעתי על ההתנהגות של גוגל מתחילים להיות דומים יותר ויותר לסיפורי גייטס-באלמר. ומייקרוסופט כבר לא יכולה להעמיד פנים שאינה נוהגת כך, כבר לא מאמינים לה. גוגל היא בריון המתחזה, בהצלחה פעמים רבות, לגיק ממושקף ותמים.
      אבל גוגל מפחידה אותי הרבה יותר מסיבות אחרות.
      מייקרוסופט רוצים רק את הכסף שלי ולוקחים אותו בדרכים נעימות פחות או יותר. גוגל חיה ממידע אישי. "המחויבות לפרטיות" של החברה הזו היא בדיחה, כפי שהוכיחה האפיזודה האחרונה עם באז והעבר הלא מזהיר שלהם בסין (כן, היו שם גרועים מהם).
      דוגמה אחרת לאותה התנהגות, או אולי צורת חשיבה הוא מונח טוב יותר, נוגעת לדפדפן שלהם, כרום. הגרסה האחרונה שלו היא מצוינת, מהירה, קלה יחסית על משאבי המחשב ונוחה (טל קליין עשה השוואה מעניינת בניוזגיק: http://www.newsgeek.co.il/firefox36-vs-chrome4/). אבל נעדר ממנה מאפיין אחד שנמצא בפיירפוקס ובאקספלורר – האפשרות לנקות את זיכרון המטמון באופן אוטומטי עם סגירת הדפדפן. או בכלל. צריך לעשות את זה ידנית בכל פעם ופעם. אני לא אוהב את הגישה הזאת.
      כן, אני ממשיך להשתמש בג'ימייל ובחיפוש של גוגל, אבל אני עושה את זה בהסתייגות ובחשש הולכים וגוברים.
      דרך אגב, יצא לי לנסות לחפש דואר אלקטרוני או מספר טלפון ליצירת קשר עם גוגל ישראל לאחרונה. אין. יוק. אם רוצים ליצור קשר אתם זה רק באמצעות הטפסים המוכנים מראש בדפי "צור קשר" שהם הכינו בנושאים שנראים *להם* חשובים, ובאופן לא מפתיע הם קשורים בעיקר בשאלה איך אפשר לשלם להם. אני רציתי לשאול משהו בנושא אחר, ובסוף שלחתי מכתב רגיל שרק בעקבותיו חזרו אלי בדואר אלקטרוני. לא בדיוק דרך ידידותית למשתמש או מסבירת פנים לאפשר לאנשים להיות בקשר עם החברה. ואבסורדית משהו לחברה שמחייתה על האינטרנט.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

 
%d בלוגרים אהבו את זה: